Regulering

Om de veiligheid van al onze bezoekers en chauffeurs tijdens hun verblijf in de RACB Karting van Spa-Francorchamps te garanderen, vragen we hen keenis te nemen van deze verordening. 

Iedereen die de grond van RACB Karting van Spa-Francorchamps betreedt, zal op de hoogte zijn van de bepalingen daarin. 

Een samenvatting van deze regels is ook beschikbaar in de bar. 

 

Artikel 1

Dit regulering is van toepassing op alle personen op of rond het karting circuit en in de karting van Francorchamps. Toegang tot de grond - zowel op het circuit en de bijgebouwen en alle andere gronden binnen de buitenste omheining van de site - is voor het risico en het gevaar van de betrokkenen. Eigenaren, exploitanten, managers, organisatoren van races / evenementen kunnen op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor diefstal en / of schade geleden door eigendommen van derden, noch kunnen ze het onderwerp elke vordering tot schadevergoeding. Ze kunnen niet aansprakelijk worden gesteld of het voorwerp zijn van schadevergoedingsclaims, inclusief voor direct of indirect lichamelijk letsel als gevolg van of veroorzaakt door enige activiteit op het terrein beheerd of geëxploiteerd door karting de Francorchamps.

Geen onbevoegde persoon mag het interieur van het circuit zelf betreden, behalve om een ​​kart (bestuurder) te besturen of om problemen op te lossen (monteur) op eigen risico van betrokken personen. In geval van pech moet de kart zo snel mogelijk uit het circuit worden verwijderd en moet de bestuurder ervoor zorgen dat dit op een veilige manier kan worden gedaan. Werktuigkundigen, fotografen of andere personen die het circuit willen betreden, moeten van tevoren een fluorescerende kazuifel dragen en zij zullen er geen toegang toe hebben zonder de voorafgaande toestemming van een lid van het kartingspersoneel.

 

Artikel 2

Privévoertuigen, caravans en aanhangwagens moeten, tenzij schriftelijk anderszins door de exploitant is goedgekeurd, in de daartoe voorziene parkeergarages geparkeerd worden. Ze moeten zo geplaatst worden dat ze geen hinder veroorzaken voor andere gebruikers. De exploitant heeft het recht om het voertuig en / of de apparatuur in kwestie voor rekening van de eigenaar te verplaatsen.

VOORZICHTIG: Voertuigen kunnen niet op het platform in de lagere parkeergarage parkeren en moeten meer dan 5 meter van het gebouw blijven, zodat iedereen gemakkelijk op de elektriciteitskasten kan aansluiten.

 

Artikel 3

Alleen karten en motorfietsen mogen de open paddock betreden die gereserveerd is voor chauffeurs en monteurs. Ze moeten zo geplaatst worden dat ze geen hinder veroorzaken voor andere gebruikers, de exploitant heeft anders het recht om het voertuig en / of de uitrusting in kwestie te verplaatsen op kosten van de eigenaar. In geval van race of verhuur van het land naar één of derde plaats, moeten alle piloten / deelnemers altijd de instructies van de organisator en de manager van het veld volgen.

 

Artikel 4

Het publiek en iedereen die geen kart (huur) of motorfietsen rijdt, of niet direct en technisch verantwoordelijk is, mogen het circuit niet betreden, noch in het gesloten park voor chauffeurs. Piloten en monteurs mogen het park van de chauffeur en / of het eigen kartcircuit niet betreden als ze de administratieve controle (tijdens races) niet hebben doorstaan ​​of als ze niet betaald hebben de huur van het circuit aan de bar (behalve de race). Elke bestuurder of persoon die de baan wil betreden, moet ook vooraf een verklaring van afstand ondertekenen (via registratie aan de bar). Na registratie, hebben privépiloten een armband aan de bar geleverd, deze armband moet noodzakelijkerwijs op polsniveau worden gedragen. Het zal zo worden gedragen dat het snel zichtbaar is voor het geval dat het bij het betreden van de baan moet worden getoond.

 

Artikel 5

Iedereen op of rond het circuit, inclusief bestuurders en monteurs, moet ook voldoen aan het volgende:

Alle overlopen en ventilatieopeningen moeten in een tank worden verzameld. Alle overlopen van de carburator, motor en radiator moeten worden teruggewonnen in een tank met een minimumcapaciteit van ¼ liter. Deze tanks moeten regelmatig worden leeggemaakt.

Het is absoluut noodzakelijk dat elke kart die op het circuit wordt gebruikt, volledig is uitgerust met zijschermen, een voorspoiler en een achterbumper (metaal of plastic) die ten minste tweederde van de achterwielen bedekt.

Bij het verlaten van het veld moet u al uw afval meenemen (banden, flessen, tanks, verpakking, enz.). Iedereen die olie, brandstof of andere vervuilende stoffen achterlaat op de site of op de parkeerplaats van de karting van Francorchamps, zal een rapport opstellen voor morsen door de politie van Stavelot en zal het bedrag van 300€ moeten betalen.

Voor dit doel is de installatie van een vloerbedekking die de werk / leefruimte van de inzittenden bedekt verplicht, op straffe van de toegang tot de parkeerplaats van Karting Francorchamps te worden ontzegd.

 

Artikel 6

De bestuurder moet de kartbaan binnengaan en verlaten via de daarvoor voorziene in- en uitgangen op paddockniveau naar de chauffeurs. De karts kunnen niet worden geparkeerd op de inrij- of afritstrook van het bestuurderspark, zelfs niet aan de kant van het circuit. Loodsen die gewond zijn of zijn uitgevallen moeten onmiddellijk naar een veilige plaats gaan, bijvoorbeeld achter de veiligheidsbanden, om elk ongeval te voorkomen en om hun eigen veiligheid te garanderen, die van de bestuurders op de baan en die van de andere personen. vinden op of rond het circuit.

 

Artikel 7

Alvorens op het circuit te rijden met een kart (verhuur), is iedereen verplicht om zich te registreren, om het bedrag van de huur van het circuit te registreren en te betalen. In het geval van een ongeval of ongeval veroorzaakt door een piloot anders dan degene die is geregistreerd, is dit laatste, evenals de geregistreerde bestuurder, verantwoordelijk voor en mogelijk vervolgd voor de materiële, immateriële en lichamelijke schade die door derden wordt geleden en / of door de niet-geregistreerde bestuurder van de betreffende kart.

 

Artikel 8

In geval van schade aan de infrastructuur zijn de volgende bedragen van toepassing (exclusief BTW):

- per sluitelement: 200 €

- per pyloon / post: 75 €

- receptie netto: 150 € per netto

Voor verhuur kunnen reparatiekosten in rekening worden gebracht aan de bestuurder als deze schuldig is.

 

Artikel 9

Elke inbreuk op de artikelen 6, 7, 8, 9 en 10 wordt bestraft met een boete van 30 € tot 300 € naargelang het geval. In het geval van recidive kan de betrokken persoon / personen de toegang tot het circuit worden ontzegd.

 

Artikel 10

Iedereen die het veld betreedt, accepteert en stemt ermee in zich aan deze regels te houden en de instructies van de circuitbeambten en hun werknemers op te volgen. In geval van niet-naleving van de signalen of de bevelen van de persoon die verantwoordelijk is voor het circuit, van voor de hand liggende onvoorzichtigheden, van schade of niet-naleving van deze verordening, kunnen sancties worden opgelegd, gaande van het rijverbod en de uitsluiting tot een procès-verbale en civiele procedure. Tegen beslissingen van de verantwoordelijken van het circuit is geen hoger beroep mogelijk.

 

Artikel 11

Houders van een (jaar) abonnement dat niet voldoet aan de huidige regels kunnen, afhankelijk van de ernst van de evenementen, worden bestraft van de uitzetting van het land tot het intrekken van het abonnement zonder recht op terugbetaling van een deel of het volledige bedrag van het jaarabonnement, of zelfs het indienen van een klacht bij de bevoegde gerechtelijke instanties. De kartafdeling van Francorchamps of zijn bevoegde vertegenwoordiger is bevoegd om een ​​beslissing te nemen met betrekking tot de sanctie toe te passen en dit zonder recht van regres.

 

Artikel 12

Kart-chauffeurs - en als ze minder belangrijke chauffeurs zijn: hun ouders, voogden of andere functionarissen - zijn verantwoordelijk voor de geleden schade, materieel of immaterieel of lichamelijk, en moeten er correct voor zorgen. De eigenaars, exploitanten, organisatoren en, bij uitbreiding, elke persoon die direct of indirect betrokken is bij de werking van het circuit en verhuur van kart (verhuur) of kartwedstrijden, kan niet verantwoordelijk worden gehouden of onderworpen aan geen aanspraak op schadevergoeding van piloten of personen / instanties die wettelijke aansprakelijkheid aanvaarden.

 

Elke bestuurder - en in het geval van een minderjarige piloot: zijn ouders, voogden of andere functionarissen - en elke monteur ziet af van zijn loutere deelname aan kartracen, of zelfs het loutere gedrag van recreatieve karts, elk verhaal tegen de Karting De Francorchamps evenals tegen de werknemers van deze rechtspersonen, voor elke mogelijke fout die zij hebben gemaakt vóór, tijdens of na een activiteit of een race waarbij deze rechtspersonen of hun werknemers betrokken zijn of zijn geweest. Deze afstand van verhaal geldt zowel voor de schade die de piloot persoonlijk heeft geleden, zijn team of leden daarvan, als de schade die is veroorzaakt en te worden vergoed door de piloot, zijn team of leden van die piloot ten opzichte van derden.

De piloot en zijn gevolg verbinden zich ertoe Karting De Francorchamps systematisch vrij te stellen van elk verzoek dat door derden wordt ingediend tegen de bovengenoemde rechtspersonen en / of hun werknemers vanwege feiten, fouten of nalatigheden, niet alleen van de piloot, zijn gevolg of bepaalde leden ervan, maar ook medewerkers van de bovengenoemde Deze vrijstelling strekt zich uit tot alle bedragen die aan deze derden kunnen worden toegekend in hoofdsom, rente, vergoedingen of gerechtskosten.

 

Artikel 13

Iedereen die met een kart het circuit betreedt, moet als volgt zijn uitgerust:

·         een helm die ten minste overeenkomt met het BENOR-label of wordt gedekt door een goedgekeurde CIK-FIA-homologatie;

·         adequate handschoenen die de handen volledig bedekken;

·         een paar schoenen die de enkels voldoende beschermen;

·         een effectieve en onbreekbare gezichtsbescherming. Een turvovizier is alleen toegestaan ​​in geval van regen of natte coating;

·         een combinatie van kart of gehomologeerd racen en het hele lichaam bedekken, inclusief armen en benen;

·         regenkleding kan de hierboven beschreven kleding niet vervangen;

·         Voor bestuurders jonger dan 15 jaar worden thorax / ribbescherming en cervicale bescherming ten zeerste aanbevolen.

 

De bovenstaande uitrusting, behalve de helm, is niet verplicht voor kartkamprijders.

De managers van Karting De Francorchamps kunnen op geen enkele manier verantwoordelijk worden gehouden voor het controleren van de vereiste kledij.

 

Artikel 14

Picknicks zijn verboden in het gebouw, alle drankjes of ander voedsel, van een aankoop buiten het cafetaria of de bijgebouwen, moeten buiten het gebouw worden geconsumeerd.

 

Artikel 15

Speciale opmerking voor fietsers, de geluidsnormen zijn veranderd, het is absoluut noodzakelijk dat het geluid van de uitlaatpijp niet langer is dan 100 decibel. Mocht ondanks onze waarschuwingen het probleem blijven bestaan, dan zullen we de baanfiets moeten verbannen totdat de uitlaat weer op de maat is.

Parkeren en paddocks zijn geen circuit, vertragen en komen er niet uit om op de openbare weg te komen.

Wheeling is ook verboden op de baan. Elk gedrag dat als gevaarlijk wordt beschouwd, kan geldig zijn voor uitsluiting van het nummer op korte of lange termijn.

 

Artikel 16

Voor alle regels die in dit document zijn uiteengezet, behoudt karting van Francorchamps, of elke medewerker of persoon die het juridisch vertegenwoordigt, karting het recht om sancties toe te passen in geval van niet-naleving.

Sancties kunnen variëren van een eenvoudige waarschuwing tot het verbod om de dag of meer terug te gaan naar het circuit, afhankelijk van de ernst van de feiten en zonder recht op terugbetaling.

 

Deze verordening, geschreven op 9 april 2016.